Marketing Mix Perspective (vii) of MTR Foods Hindi,English

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1.4 MTR foods a Product Dominant Company


MTR Foods is a food product company offering a diversified range of packaged food products. It uses authentic recipes, high-quality oil, and best ingredients to retain and ensure homemade aroma, taste, and flavor. Products are prepared in the strict hygienic atmosphere so that packs retain crispiness and freshness. It includes items for breakfast, meals, and in-between meals like-Frozen Foods. The above company backdrop shows MTR as a company that continuously innovates and produces product with match of consumer needs wants and demands. Product efforts are Quality as strength to attract and retain customers. The framework of "Customer Vs Product" matching of this company can e understood as marketing marvel Company. (Refer Annexure V for frame work) To enable has Product Company MTR focussed on "Product & Quality certifications" by different Food quality  Regulators. FSSAI This company has concentrated on single product line. (viii) Products based on different features, benefits, quality, variety items, and assortments. In this process of prod-uct assortment of the company, it is able to create value to the customer. This is done with a strong quality assurance system and certification. Product mix of the company is able to generate sufficient revenues for the business of the product. Product Profile(ix)


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1.4 MTR एक उत्पाद डोमिनेंट कंपनी को खाद्य पदार्थ देता है



एमटीआर फूड्स एक खाद्य उत्पाद कंपनी है जो पैकेज्ड खाद्य उत्पादों की विविध रेंज पेश करती है। यह घर के बने सुगंध, स्वाद और स्वाद को बनाए रखने और सुनिश्चित करने के लिए प्रामाणिक व्यंजनों, उच्च गुणवत्ता वाले तेल और सर्वोत्तम सामग्रियों का उपयोग करता है। उत्पाद सख्त स्वच्छ वातावरण में तैयार किए जाते हैं ताकि पैक कुरकुरापन और ताजगी बनाए रखें। इसमें नाश्ता, भोजन, और बीच-बीच में भोजन जैसे फ्रोजन फूड्स शामिल हैं। उपरोक्त कंपनी की पृष्ठभूमि एमटीआर को एक ऐसी कंपनी के रूप में दिखाती है, जो निरंतर उपभोक्ता आवश्यकताओं और मांगों के मेल के साथ उत्पाद का नवाचार करती है और उत्पादन करती है। उत्पाद के प्रयास ग्राहकों को आकर्षित करने और बनाए रखने की ताकत के रूप में गुणवत्ता वाले हैं। इस कंपनी के "ग्राहक बनाम उत्पाद" के फ्रेम वर्क को ई-मार्केटिंग कंपनी के रूप में समझा जा सकता है। (फ्रेम वर्क के लिए अनुबंध V देखें) विभिन्न खाद्य गुणवत्ता नियामकों द्वारा "उत्पाद और गुणवत्ता प्रमाणपत्र" पर केंद्रित उत्पाद कंपनी MTR को सक्षम करने के लिए। एफएसएसएआई इस कंपनी ने एकल उत्पाद लाइन पर ध्यान केंद्रित किया है। (viii) विभिन्न विशेषताओं, लाभों, गुणवत्ता, विभिन्न वस्तुओं और वर्गीकरण के आधार पर उत्पाद। कंपनी के ठेस-uct वर्गीकरण की इस प्रक्रिया में, ग्राहक को मूल्य बनाने के लिए यह abl है। यह एक मजबूत गुणवत्ता आश्वासन प्रणाली और प्रमाणन के साथ किया जाता है। कंपनी का उत्पाद मिश्रण उत्पाद के व्यवसाय के लिए पर्याप्त राजस्व उत्पन्न करने में सक्षम है। उत्पाद प्रोफ़ाइल (ix)


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Place the Marketing Mix of MTR Foods


Place in marketing mix means distribution or channel for selling the products. Here for MTR foods they used its own MTR tiffin centers to sell the products then started selling through other retail shops. MTR is spread it business in different parts of the worlds starting from Benguluru as its headquarters in Karnataka. Its products are exported to several countries in world market like Singapore, Malaysia, Mauritius, Japan, Middle-East, New Zealand, Australia, Germany, United Kingdom, Canada, and the United States. MTR has also opened its fast-food restaurants on franchisee concept called MTR Super Shops and these are located in most cities and towns of India. It has seven facilities to conduct manufacturing process. It has a strong and extensive distribution network that includes services of distributors and retailers. Its products are easily available to consumers through its own stores and in super markets, hyper markets, discount stores, convenience stores, and grocery stores. MTR Foods has launched its e-commerce platform from Banglore as a venture to move with changing times. Online selling is e-commerce platform for company and its comes under place in marketing mix elements.


HINDI


एमटीआर फूड्स का मार्केटिंग मिक्स लगाएं



विपणन मिश्रण में जगह का मतलब उत्पादों को बेचने के लिए वितरण या चैनल है। यहां एमटीआर खाद्य पदार्थों के लिए उन्होंने उत्पादों को बेचने के लिए अपने स्वयं के एमटीआर टिफिन केंद्रों का इस्तेमाल किया और फिर अन्य खुदरा दुकानों के माध्यम से बेचना शुरू कर दिया। एमटीआर ने कर्नाटक के मुख्यालय के रूप में बेंगुलुरु से शुरू होने वाले दुनिया के विभिन्न हिस्सों में इसका कारोबार फैलाया है। इसके उत्पादों को सिंगापुर, मलेशिया, मॉरीशस, जापान, मध्य-पूर्व, न्यूजीलैंड, ऑस्ट्रेलिया, जर्मनी, यूनाइटेड किंगडम, कनाडा और संयुक्त राज्य अमेरिका जैसे कई देशों में निर्यात किया जाता है। एमटीआर ने फ्रेंचाइजी अवधारणा पर अपने फास्ट-फूड रेस्तरां भी खोले हैं जिन्हें एमटीआर सुपर शॉप कहा जाता है और ये भारत के अधिकांश शहरों और कस्बों में स्थित हैं। विनिर्माण प्रक्रिया का संचालन करने के लिए इसमें सात सुविधाएं हैं। इसका एक मजबूत और व्यापक वितरण नेटवर्क है जिसमें वितरकों और खुदरा विक्रेताओं की सेवाएं शामिल हैं। इसके उत्पाद उपभोक्ताओं को अपने स्वयं के स्टोर और सुपर मार्केट, हाइपर मार्केट, डिस्काउंट स्टोर, सुविधा स्टोर और किराने की दुकानों के माध्यम से आसानी से उपलब्ध हैं। एमटीआर फूड्स ने बदलते समय के साथ आगे बढ़ने के लिए अपने ई-कॉमर्स प्लेटफॉर्म को बैंगलौर से लॉन्च किया है। ऑनलाइन बिक्री कंपनी के लिए ई-कॉमर्स प्लेटफॉर्म है और इसकी मार्केटिंग मिक्स तत्वों में होती है।

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